Upoznajte se sa svojim pravima u vazdušnom saobraćaju slučaju ako vam je otkazan let, uskraćeno ukrcavanje ili u slučaju dužeg zakašnjenja pa izgubljenog ili oštećenog prtljaga. Ova prava se odnose na sve koji putuju u zemlje Europske unije, Islanda ili Norveške


Šta treba znati pre rezervacije leta i kako da ostvarite svoja prava?

 

U slučaju bilo kakvih problema uvek prvo kontaktirajte avio prevoznika

  • Kako biste mogli tražiti naknadu za izgubljen ili oštećen prtljag poštujte navedene rokove
  • Ako je vaš odmor bio deo paketa za odmor obratite se turističkoj agenciji
  • Ako ste nezadovoljni s odgovorom avio kompanije ili ga niste dobili, možete nas kontaktirati za dalju pomoć


Ukoliko je let otkazan

 

Pravo na povraćaj novca i preusmeravanje leta

Ako vam je otkazan let, avio kompanija mora da vam ponudi mogućnost izbora između vraćanja novca u iznosu kupljene karte ili preusmeravanje leta. Ako izaberete preusmeravanje leta, moraju vam ponuditi najraniji alternativni let do vašeg konačnog odredišta.

 

Pravo na naknadu

Imate pravo na finansijsku nadoknadu između 125 i 600 evra osim ako ste o otkazivanju leta informisani najmanje 14 dana pre poletanja. Ne ostvarujete pravo na finansijsku naknadu ako vam je let otkazan zbog vanrednih okolnosti koje se nisu mogle izbeći, čak i ako su preduzete sve razumne mere. Vanredne okolnosti uključuju loše vremenske uslove, političku nestabilnost, štrajkove, bezbednosne rizike, neočekivane probleme koji mogu uticati na sigurnost leta.

 

Pravo na brigu tokom čekanja

Ako se u vreme otkazivanja leta nalazite na aerodromu imate pravo na:

  • besplatne obroke i piće u razumnom odnosu s vremenom čekanja
  • dva telefonska poziva, telefaks ili slanje poruke putem elektroničke pošte
  • besplatan hotelski smeštaj ako je potrebno
  • besplatan transport od aerodroma do hotelskog smeštaja

 

Ako tražite povraćaj novca, nemate pravo na brigu tokom čekanja a ni na preusmeravanje leta.

 

 

Ukoliko avio prevoz kasni?

U slučaju dužeg kašnjenja leta imate pravo na brigu, u zavisnosti od toga koliko kasni let i kolika je udaljenosti leta (besplatan obrok i piće i pravo na dva besplatna telefonska poziva, a ako se let odlaže za sledeći dan imate pravo i na smeštaj). U slučaju kašnjenja dužeg od 5 sati, uz gore navedena prava, možete tražiti i povraćaj novca.

 

Ukoliko mi je uskraćeno ukrcavanje?

Ako vam je zbog prevelikog broja putnika na letu za koji imate rezervaciju uskraćeno putovanje imate pravo na osiguranje i povraćaj novca. Osim toga ostvarujete pravo i na preusmeravanje na najraniji let do vašega konačnog odredišta po istim ili sličnim uslovima. U ovom slučaju ostvarujete pravo i na naknadu. Iznos naknade zavisi od dužine redovnog leta ili alternativnog leta koji vam je predložen.

 

 

Naknada iznosi:

  • za sve letove do 1500 km - 250 evra

  • za sve letove između 1500 km i 3500 km - 400 evra

  • za sve letove osim onih pod prve dve tačke - 600 evra

 

 

Izgubljen, oštećen prtljag ili kašnjenje prtljaga

 

Ako je vaš prtljag izgubljen, oštećen ili kasni, imate pravo na naknadu od avio prevoznika u iznosu do oko 1200 evra. Međutim, avio kompanija neće biti odgovorna ako dokaže da su preduzete sve mere kao bi se izbegla šteta ili ako nije bilo moguće izbeći štetu. Za oštećen prtljag morate podneti pritužbu u roku od 7 radnih dana od primanja prtljaga, ili 21 dan ako je prtljag dostavljen sa zakašnjenjem.