thumb
Projekti

Proaktivni potrošaći

February 15, 2015

 

Projekat: „Proaktivni potrošači", realizovali su udruženje Ravnopravni potrošač - Novi Sad i partner Udruženje građana za zaštitu potrošača „Košava" Vršac, obe članice Asocijacije potrošača Srbije -  APOS. Projekat je podržan od strane Pokrajinskog sekretarijata za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu.

 

 

Ciljevi projekta

Opšti cilj projekta predstavlja: Jačanje uloge potrošača u procesu stvaranja i primene zakonskih odredbi i institucionalnih uslova za učešće organizacija potrošača kao predstavnika kupaca i korisnika usluga –potrošača, u procesu donošenja odluka, u oblasti usluga od opšteg ekonomskog interesa i komunalnih delatnosti.

 

Aktivnosti i rezultati

Umrežavanje i jačanje kapaciteta lokalnih organizacija civilnog društva, kako bi se u praksi ostvarile zakonom utvrđene aktivnosti organizacija potrošača koje predstavljaju glas svih građana kao potrošača. Unapređenje ukupnog ambijenta neophodnog za transparentan dijalog i aktivno učešće svih subjekata, koje neizostavno podrazumeva prisustvo i uvažavanje interesa potrošača, korisnika komunalnih usluga. Unapređenje komunikacije građana i davaoca usluga u oblasti komunalnih delatnosti kroz uključivanje građana u procese usvajanja najbitnijih dokumenata i donošenja odluka. Stvaranje uslova za informisanje i obaveštavanje potrošača o kvalitetu i dostupnosti usluga

Projekat „Proaktivni potrošači" predstavlja osnov za dijalog svih građana kao kupaca i korisnika usluga sa lokalnom samoupravom i davaocima usluga. Kao ključna prava potrošača koja su u fokusu aktivnosti projekta su:

  • Obavljene su konsultacije sa organizacijom Centar za informisanje i edukaciju potrošača - CEIP iz Hrvatske, u cilju prenošenja iskustva i dobre EU prakse iz regiona, koju je Hrvatska morala proći, kako bi se izbegle sve eventualne nejasnoće i nedostaci, a usvojile prednosti i dobra rešenja
  • Stručnjak iz Hrvatske je putem teksta u Potrošačkom reporteru i sajtu APOS-a preneo dobra zakonska i praktična rešenja po pitanju zastupanja potrošača u telima u kojima se donose odluke bitne za distribuciju i korišćenje komunalnih usluga