Testovi

Nezavisno uporedno testiranje kvaliteta robe i usluga vrše organizacije potrošača.

Do početka objavljivanja najnovijih testova koji planiraniramo za početak 2015. godine pristup rezultatima biće besplatan.

Sa informacijama na osnovu rezultata testiranja potrošači mogu da zaštite svoj ekonomski interes na tržištu, izvrše pravilan izbor, i za svoj novac dobiju robu i usluge proverenog kvaliteta i tako doprinose razvoju konkurencije.

Primeri dobre prakse nezavisnog uporednog testiranja u svetu su organizacija potrošača: „Wich?“ u Velikoj Britaniji, „Test-Achats“ u Belgiji, „Que choisir“ u Francuskoj, „dTEST“ u Češkoj, „Test“ i „Stiftung Warentest“ u Nemačkoj.

Preduslovi za nezavisno testiranje

  • Uzorci za testiranje, uvek se kupuju tajno u prodavnicama (ili koriste usluge metodom „tajnog kupca“ ) kao što inače rade potrošači u svakodnevnom životu

  • Kupljeni uzorci se šifriraju kako laboratorije ne bi znale čiji proizvod analiziraju

  • Laboratorije koje vrše testiranje biraju se na tenderu. Odabrane laboratorije moraju potpisati izjavu o neutralnosti, kojom potvrđuju da nisu u sukobu interesa i prihvataju obavezu da ostanu u tajnosti

  • Odgovornost za informacije snose organizacije potrošača

  • Analiza laboratorijskih izveštaja od strane stručnjaka

  • Rezultati se objavljuju u nezavisnim glasilima organizaicija potrošača, koji ne sadrže nikakve reklame

  • Potrošači dolaze do rezultata uplatom članarine i tako pomažu nezavisnost

Zašto ću morati da platim da bih video rezultate?

Dobijanje rezultata testiranja kroz uplatu članarine, uz prateće beneficije koje dobijate, predstavljajunadoknadu za to što „POTROŠAČKI REPORTER“ ne sme da ima prihode od reklamnih poruka. To je glavni preduslov da informacije za potrošače budu nezavisne i verodostojne.